Velkommen til vår Norge på langs blogg.
Vi har tenkt oss på en langstrakt tur til vinteren. Gjengen som starter sørpå i januar består av Hans Jørgen og Linn samt våre fribente venner Birk, Happy og Bamse. Planen er å kjøre et tre spann foran pulk med brems.
Blandt Australias Aborginere var det vikitg å begi seg ut på en lang gå tur kalt walkabout. Her skulle man lære mere om seg selv, og naturen en var del av.
Vi ser også på turen vår som en slags walkabout. En Norsk en, hvor målet er å lære mere av norges natur og kanskje ett og annent nytt om seg selv:)
Vi kommer til å tørke store deler av maten vår, da vi begge har fått vår dose frysetørka mat.
Bloggen vil bli oppdatert i ny og ne, når vi er i siviliserte strøk.

Linn og Hans Jørgen

fredag 28. mai 2010

Nordkapp!

Hurra, juhuuu vi klarte det.

En medtatt og glad gjeng ankom nordkapp 22 mai.

Fra masi gikk vi langs veien til alta, tre dager tok det. I alta grublet vi litt på hvordan ferden videre skulle arte seg! Det hele fikk en strålende vending da vi fikk låne to kliss nye sykler av per erik og kona. Bikkjene satt vi på holmen hundesenter, som fikk noen late dager der.

Vi startet fra alta med vårt sedvanelige overmot og sykla første dagen til skaidi. Neste morgen kom vi så vidt ut av teltet, det føltes ut som knærene hadde passert 80`åra, men med ulovlige mengder paralgin forte og voltaren gikk ferden videre.
Etter lunsj svikta knærene til hans totalt og resten av dagen trilla vi syklene i motvind. Vi slo leir og ba til kne gudene om ny menisk.
Neste morgen var knærene enda værre og hans dytta i seg fargerike pille kombinasjoner.
Jeg sykla foran og mer eller mindre losa hans i riktig retning. Hans forøvrig så ut til å nyte tilværelsen der han syklet med et smil om munnen og et fjærnt blikk i øya...
Vi sykkla gjennom nordkapp tunellen og trilla den lange bakken opp, og vips var vi på magerøya. Vi kjørte innom honningsvåg og handla kokepølser til nordkapp festen.
De siste timene vi sykkla/trilla gikk det opp for oss at nå snart var ferden over, med skrekkblandet fryd trillet vi sykklene opp mot nordkapp platået.
Så stod vi der på kanten av stupet ved verdens ende og ga hverandre en stor klem og klapp på skuldrene. Vi hadde klart det!

Teltet blei satt opp på platået med pølser og pappvin som gjester.
Neste morgen ringte foreldrene til hans som syntes vi hadde ligget nok i telt. De ville spandere hotell og middag på oss i honningsvåg. Juhu. Vi tok bussen tilbake til honningsvåg og låste oss inn på hotellrommet og sovna foran tv`en nyvaska og glade;)